Αριστερή Ριζοσπαστική Ενότητα Φυσικού-Ε.Α.Α.Κ.

Μένος Ενάντια στο Μηχανισμό

  • Φοιτητικές Εκλογές 2013

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Η αφίσα της Α.Ρ.Ε.Φ.

  • Kατηγορίες

  • Μαρτίου 2011
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Φεβ.   Απρ. »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Αρχείο

  • Επικοινωνία

    Eπικοινωνήστε με το σχήμα είτε στο τραπεζάκι στη σχολή είτε στο rfeaak@gmail.com
  • Στατιστικά

    • 61,116 hits

Όλοι στους δρόμους

Posted by arefeaak στο Μαρτίου 11, 2011

Εδώ και σχεδόν 2 χρόνια έχουμε βαρεθεί ν΄ακούμε για κρίση, χρέη και πάει λέγοντας. Στο όνομα της υπέρβασης αυτής το σύστημα και οι πολιτικοί εκφραστές του επιτίθενται με τον πιο αμείλικτο τρόπο διαλύοντας δικαιώματα λαού και νεολαίας. Εμείς δεν τρέφουμε καμία αυταπάτη οτι αυτή η κρίση είναι μια κρίση χρέους όπως θέλουν να την παρουσιάζουν. Πρόκειται για μια κρίση του ίδιου του καπιταλιστικού συστήματος το οποίο για να επιβιώσει απ΄αυτήν τσακίζει κάθε εργασιακή κατάκτηση. Η αδιάλλακτη κυβέρνηση εξαρτημένη και καθοδηγούμενη απο το ελληνικό και ξένο κεφάλαιο επιβάλει τη νέα τάξη πραγμάτων για τους εργαζόμενους. Στο ίδιο μοτίβο κινείται και το παν/μιο αφού θα είναι εκείνο που θα διαμορφώσει το νέο μοντέλο εργαζομένου: πειθήνιου, ανασφάλιστου και πειθαρχημένου. Με 1,5 χρόνο στην πλάτη της η Υπ. παιδείας μας έχει δείξει ουκ ολίγες φορές τις προθέσεις της. Αδειοδοτόντας κι άλλα κέντρα ελευθέρων σπουδών και οδεύοντας προς την εξίσωση τους με τα παν/μια πράγμα που σημαίνει οτι τα δικαιώματα των αποφοίτων και των δυο ευτελίζονται αποτελώντας τελικά ένα ακόμη πιο φθηνό και ευέλικτο δυναμικό. Καταργώντας το άσυλο, με πρόσφατο το παράδειγμα της Νομικής που μπορεί η αστυνομία να μην μπήκε μέσα όμως το άσυλο καταργήθηκε αφού δεν κατάφερε να προστατέψει τον αγώνα αυτών των ανθρώπων, αλλά και στο Α.Π.Θ. τον τελευταίο χρόνο το άσυλο παραβιάστηκε 5 φορές. Ανυσηχητική και η διαβούλευση που γίνεται αποκλειστικά για το θέμα του ασύλου κάνοντας λόγο ακόμη και για παν/κη αστυνομία αλλά και δίωξη φοιτητών με πειθαρχικά(Πάτρα) σε μια κατεύθηνση υποταγής του κινήματος και ανυπαρξίας συνδικαλισμού στα παν/μια. Είτε με την εγκύκλιο για τα συγράμματα ‘οπου δικαιούμαστε 1 βιβλίο για κάθε σύγραμμα (π.χ. Γ.Φ.1 θα παίρνουμε τον 1 απο τους 2 τόμους) Είτε με την συρρίκνωση των εξεταστικών περιόδων (π.χ. εξετ, Ιούνη 2,5 εβδομάδες). Είτε με την υποχρηματοδότηση των ιδρυμάτων. Πολλά τμήματα αδυνατούν να λειτουργήσουν αυτό το εξάμηνο (παν/μιο Αιγαίου, ΤΕΙ) Είτε επιβάλοντας καθεστώς μαύρης και ανασφάλιστης εργασίας μέσα στα παν/μια.(εργολαβίες, απολύσεις μελών ΔΕΠ, συμβασιούχων.

 

Σε μια ακόμη πιο αντιδραστική κατεύθηνση κινείται και ο νέος νόμος πλαίσιο για ΑΕΙ-ΤΕΙ, ο οποίος αλλάζει το DNA του ελληνικού παν/μιου και καταργεί τον όποιο δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα που του έχει απομείνει. Κινούμενος στα πλαίσια της Μπολόνια και του ΚΕΧΑΕ που προβλέπουν πέρα απο τις αλλαγές στη διαδικασία των σπουδών, σύνδεση του παν/μου με την καπιταλιστική παραγωγή. Η κυβέρνηση τρέχει να μαζέψει τα ασσυμάζευτα καθώς η Ελλάδα έχει μείνει πίσω στις αντεκπαιδευτικές μεταρυθμίσεις που επιτάσουν τα παραπάνω εξαιτίας του μεγαλειώδους φοιτητικού κινήματος του 2006-7

 

Συγκεκριμένα αυτός ο νόμος στοχεύει:

Αντι του πτυχίου καθιερώνετια ο ατομικός φάκελος προσόντων. Γνώριμη φράση, καιρό το επιδιώκουνε και μπορεί να ακούγεται και ωραία. Στην ουσία του όμως βάζει το φοιτητή σένα κυνήγι πιστωτικών μονάδων το οποίο δεν τελειώνει στην απόκτηση πτυχίου αλλά συνεχίζεται σε όλη του τη ζωή. Δηλαδή; Μάζευε χαρτιά, πιστοποιητικά και οτιδήποτε άλλο και στο τέλος μην τρομάξεις αν χρειαστεί να κρύψεις όλα αυτά τα προσόντα για να γίνεις πιο ελκυστικός στον εργοδότη και να σε προσλάβει για να δουλεύεις ανασφάλιστος σε καθεστώς μαύρης εργασίας. Χωρίς να μπορείς να διεκδικίσεις κάτι συλλογικά καθώς ο καθένας θα έχει διαφορετικό φάκελο προσόντων συνεπώς και διαφορετικά εργασιακά δικαιώματα.

 

Αλλάζει τελείως η φοιτιτική καθημερινότητα. Η εντατικοποίηση των σπουδών είναι ψηλά στην ατζέντα της υπουργού γιατί αν μα τι άλλο οι απόφοιτοι πρέπει να΄ναι και πρόβατα. Να μην ασχολούνται με τίποτα άλλο πέρα απ΄τις σπουδές και τα μαθήματα τους. Πως θα το επιτύχει αυτό;

 

Προαπαιτούμενα, αλυσίδες, μείωση εξεταστικών περιόδων-κατάργηση εξ. Σεπτέμβρη, τεστάκια, παρουσίες σε όλα τα μαθήματα, διαρκής αξιολόγηση των φοιτητών. Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε πως το παν/μιο δεν είναι σχολείο και δεν αποτελείται απο μαθήματα. Που πήγε η περιβόητη ακαδημαικότητα που ευαγγελίζονται συχνά οι μεγαλοκαθηγητάδες; Οι παραδόσεις είναι ακδημαικές διαλέξεις κάτι που σημαίνει οτι είναι απαράδεκτο να παίρνονται απουσίες σ΄αυτά ή ακόμη χειρότερα να μην μπορεί ο φοιτητ΄της να παρακολουθήσει σε όποιο τμήμα θέλει παρά σέκείνο που του καθορίζει το πρώτο γράμμα του επίθετου του.

Όσο αφορά την οικονομική αυτοτέλεια των παν/μιων

 

Το κράτος δεν θα είναι πια υπεύθυνο για την χρηματοδότηση των ιδρυμάτων. Άρα θα πρέπει τα ίδια να βρούν δικούς τους πόρους, Πώς;

Είτε με δίδακτρα στους ίδιους τους φοιτητές είτε αναζητώντας πόρους απο επιχειρήσεις με αντάλαγμα αυτές να έχουν λόγο στα ερευνητικά και στα προγράμματα σπουδών τους, Αυτό θα σημάνει αφενός τηα περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση των φοιτητών και των οικογενειών τους (ήδη οι περισσότεροι δουλεύουμε για να σπουδάσουμε) και αφετέρου την εξάρτηση των παν/μιων απο τις επιχειρήσεις που οδηγεί στην παραγωγή κατευθηνόμενης και διασπασμένης γνώσης. Αποτέλεσμα: απόφοιτοι ημιμαθείς ή ακόμα και οριακά αμόρφωτοι.

 

Τι αλλάζει όμως πραγματικά για μας, πως θα΄ναι η επόμενη μέρα στο φυσικό;

Προαπαιτούμενα: π.χ. δε θα μπορούμε να δώσουμε ΓΦΙΙ αν φεν έχουμε περάσει ΓΦΙ. Να σημειώσουμε πως υπάρχει ορισμένος αριθμός επαναξετάσεων κι αν δεν τα καταφέρεις τι να κάνουμε οι χαζοί δε χωράν σάυτήν την κοινωνία.

 

Στα εργαστηρια μας θα΄χουμε άπειρες υλικοτεχνικές ελλείψεις, αυτό θα σημαίνει οτι ίσως να χρειάζετια να παιρνουμε εμείς πυκνωτές και αντιστάτες, παρουσίες σ΄όλα τα μαθήματα και επιβολή κυρώσεων όταν αυτές δεν υπάρχουν το παν/μιο θα καταλήξει εξεταστικό κάτεργο με τεστάκια και αξιολογήσεις.

 

Θα πληρώνουμε για τρώμε στη λέσχη και να μένουμε στις εστίες.

 

Διαβάζοντας όλα αυτά μπορούμε να πούμε ε και τι να κάνουμε ή να διαλέξουμε τον δρόμο του αγώνα.

 

Γυρίζοντας την πλάτη στην λογική της συνενοχής (ΔΑΠ, ΠΑΣΠ) η της σιωπηλής αποδοχής (ΠΚΣ) προττάσοντας τους συλλογικούς αγώνες. Εμείς οι ίδιοι να είμαστε υπεύθυνοι για το τι αγώνα θα διεξάγουμε. Μέσα απο τις γενικές συνελεύσεις να βγουν ξανα στο προσκήνιο οι εκπαιδευτικοί αγώνες. Παλεύουμε για ενιαία παν/κη εκπαίδευση γιατί θέλουμε ένα πτυχιο ανα γνωστικό αντικείμενο με όλα τα επαγ. και εργασιακά δικιαώματα σ ‘άυτό σαν μοναδική προυπόθεση για δουλειά. Γιατί θέλουμε δωρεάν σίτιση στέγαση και μεταφορές ώστε να μην χρειάζετια να δουλεύουμε για να τα βγάλουμε πέρα. Δουλεία μας ως φοιτητές είναι οι σπουδές μας.Γιατί θέλουμε να παίρνουμε ολόπλευρη και πολυδιάστατη γνώση. Γιατί θέλουμε η έρευνα να γίνεται βάση των αναγκών της κοινωνία. Γιατί δεν θέλουμε να υπάρχούν εργολαβίες και επινοικίαση εργαζομένων. Γιατί δεν θέλουμε οι φοιτητέ να δουλεύουν μαύροι και ανασφάλιστοι ακόμη και μέσα στο παν/μιο. Γιατί θέλουμε να μην τπάρχουν ταξικοί φραγμοί αλλα να μορφώνονται όλοι. Γιατί θέλουμε ένα άλλο παν/μιο.

 

Τώρα είναι η ώρα των αγώνων και της ανατροπής. Το φοιτητικό κίνημα να δείξει το δυναμικό και επικίνδυνο για αυτούς πρόσωπο. Να αποτελέσει πυροκροτητή κοινωνικών εκρήξεων που θα στοχεύουν στην ανατροπή της συνολικής αντιλαική πολιτικής και των υπαιτίων της.

 

Δεν χρειάζεται να είσαι μετεωρολόγος για να καταλάβεις προς τα που φυσάει ο άνεμος.

Φυσάει άνεμος ελπίδας, ανατροπής μέσω των κινημάτων, νίκης που θα σαρώσει σαν τυφώνας ο,τι και οποιον βρεθεί στον δρόμο του HASTA LA VICTORIA SIEMPRE

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: